HILVERSUM - De hele evenementen- en horecabranche is zwaar getroffen door COVID-19. Helaas heeft het ook zijn weerslag op Gooiland. In deze moeilijke tijd heeft eigenaar Philip Lamers moeten besluiten vanaf 1 juni as. het stokje over te nemen van algemeen directeur Lydia Baloe en commercieel manager Laura Huijgen. Het bedrijf gaat verder met een kleiner team. Lamers zal voortbouwen op de professionele organisatie die zij het afgelopen jaar hebben neergezet.
In 2019 heeft Philip Lamers een stap terug gedaan om een nieuw bedrijf op te zetten. Lydia Baloe werd aangesteld als algemeen directeur om de nieuwe koers uit te zetten, een professionaliseringsslag te maken en de interne organisatie op te zetten. Er zijn hierin enorme stappen gezet. Tot afgelopen februari stonden de cijfers er heel goed voor. De impact van COVID-19 is echter groot: veel evenementen worden naar het najaar of 2021 verplaatst. Deze maand is Lamers teruggekomen om het team te versterken in deze ongekende tijd.
Baloe: “2020 zou het succesvolste jaar zijn voor Gooiland, zowel voor de evenementenlocatie als voor het hotel. De snelheid waarmee dit virus daar een streep doorheen zet, heeft niemand zien aankomen. Gooiland is een prachtig bedrijf in een inspirerende omgeving. Het hotel is gelegen in een prachtige groene omgeving, gasten mogen weer overnachten in het Dutch Brand Hotel. Ontmoeten is straks ook, met 100 personen, gelukkig weer mogelijk. Ik had de klus graag afgemaakt, maar heb er alle vertrouwen in dat het gedreven en gepassioneerde team van Gooiland hier doorheen komt.”
Laura Huijgen is in 2019 gestart als commercieel manager. Zij heeft gewerkt aan de positionering en herstructurering van de commerciële afdeling van Gooiland. Samen met haar team heeft ze de marketing- en salesstrategie opgezet en uitgevoerd. Net als Baloe vindt ze het jammer dat daar zo snel een einde aan komt.
Gooiland is gegroeid
Lamers: “Ik kom terug in een gespreid bedje. Afgelopen jaar zijn er ontzettend veel slagen gemaakt. Gooiland is gegroeid en heeft een goede basis om mee verder te gaan. Met het hybride out of the box-evenement kunnen we boekingen aannemen voor de toekomst en gemakkelijk op- en afschalen afhankelijk van de coronamaatregelen van de overheid. We will meet again!”